Az üzletfejlesztési tanácsadók azt mondják ügyfeleiknek, hogy évente egy-két új terméket vagy a meglévők továbbfejlesztett verzióját be kell vezetni a piacon maradáshoz, a versenyelőny megszerzéséhez.
Mivel a mai világra jellemző kiélezett piaci helyzetben egyre nehezebb talpon maradni. Ennek fényében a mikro- és kisvállalatok se kerülhetik el, hogy beépítsék a cégük életébe a termékesítés és a termékfejlesztés folyamatait.
Talán nem túlzás azt mondani, hogy mindnyájunknak volt már valószínűleg legalább egy piacképes ötlete, ami hamvába halt végül. Vagy azért mert el se kezdtük a kudarctól tartva, vagy mert egy idő után már nem érte meg a befektetést, és le kellett állni vele. A legfájóbb pedig, amikor pár hónap vagy év múlva már kész termékként köszön vissza a piacról az elvetett ötletünk. Tapasztalataink szerint a legtöbb első pár termékesítési törekvés azért bukik el, mert nem volt kidolgozott terv a kiváló ötlet mögött. Egy jól összerakott termékfejlesztési protokoll és kidolgozott döntési mechanizmus, plusz egy kis informatikai felkészülés segítségével viszont sikerre vihető.
A termékfejlesztés folyamatára több mint 75 ezer találatot a Bing, sőt a keresőmotor mögé tett AI pontról pontra össze is írja hogyan kell csinálni, úgy általánosságban. Viszont a részletekben rejlik a megoldás kulcsa, amit mi, több mint 20 év üzleti és szakmai tapasztalattal át is tudunk adni.
Világunk jelenleg az informatikai megoldásokra épít. Ezek az eszközök a termékesítés és a termékfejlesztés folyamatából se hiányozhatnak. Bármilyen termékről is legyen, szó tervezni kell a termékről gyűjtött adatok tárolásának módját, a támogató infrastruktúra nagyságát. A termék funkcionális tervezése során ki kell térni az integrációs lehetőségekre, definiálni kell a visszamérési módszereket.
Tehát a sikeres termékesítés és termékfejlesztés alapjai:
- termék-, termékfejlesztési ötlet;
- termékspecifikáció elkészítése;
- informatikai infrastruktúra szükségletének felmérése;
- az ötlet validálása a piaccal (célközönség, konkurencia, SWOT elemzés);
- megvalósítás, folyamatos visszamérések és visszajelzések alapján;
- szükség esetén a terv módosítása az új piaci igényeknek megfelelően;
- értékesítés, visszamérés;
- a visszajelzések alapján továbbfejlesztés.
Azt pedig, hogy mi hogyan csináljuk élesben a „Termékesítés, termékfejlesztés” szolgáltatásunkból kiderül.