A sikeres termékfejlesztés alapjai

Termékesítés, termékfejlesztés mechanizmusa plusz egy kis informatikai felkészülés
[reading_time]
[reading_time]

Az üzletfejlesztési tanácsadók azt mondják ügyfeleiknek, hogy évente egy-két új terméket vagy a meglévők továbbfejlesztett verzióját be kell vezetni a piacon maradáshoz, a versenyelőny megszerzéséhez.

Mivel a mai világra jellemző kiélezett piaci helyzetben egyre nehezebb talpon maradni. Ennek fényében a mikro- és kisvállalatok se kerülhetik el, hogy beépítsék a cégük életébe a termékesítés és a termékfejlesztés folyamatait.

Talán nem túlzás azt mondani, hogy mindnyájunknak volt már valószínűleg legalább egy piacképes ötlete, ami hamvába halt végül. Vagy azért mert el se kezdtük a kudarctól tartva, vagy mert egy idő után már nem érte meg a befektetést, és le kellett állni vele. A legfájóbb pedig, amikor pár hónap vagy év múlva már kész termékként köszön vissza a piacról az elvetett ötletünk. Tapasztalataink szerint a legtöbb első pár termékesítési törekvés azért bukik el, mert nem volt kidolgozott terv a kiváló ötlet mögött. Egy jól összerakott termékfejlesztési protokoll és kidolgozott döntési mechanizmus, plusz egy kis informatikai felkészülés segítségével viszont sikerre vihető.

A termékfejlesztés folyamatára több mint 75 ezer találatot a Bing, sőt a keresőmotor mögé tett AI pontról pontra össze is írja hogyan kell csinálni, úgy általánosságban. Viszont a részletekben rejlik a megoldás kulcsa, amit mi, több mint 20 év üzleti és szakmai tapasztalattal át is tudunk adni.

Világunk jelenleg az informatikai megoldásokra épít. Ezek az eszközök a termékesítés és a termékfejlesztés folyamatából se hiányozhatnak. Bármilyen termékről is legyen, szó tervezni kell a termékről gyűjtött adatok tárolásának módját, a támogató infrastruktúra nagyságát. A termék funkcionális tervezése során ki kell térni az integrációs lehetőségekre, definiálni kell a visszamérési módszereket.

Tehát a sikeres termékesítés és termékfejlesztés alapjai:

  • termék-, termékfejlesztési ötlet;
  • termékspecifikáció elkészítése;
  • informatikai infrastruktúra szükségletének felmérése;
  • az ötlet validálása a piaccal (célközönség, konkurencia, SWOT elemzés);
  • megvalósítás, folyamatos visszamérések és visszajelzések alapján;
    • szükség esetén a terv módosítása az új piaci igényeknek megfelelően;
  • értékesítés, visszamérés;
    • a visszajelzések alapján továbbfejlesztés.

Azt pedig, hogy mi hogyan csináljuk élesben a „Termékesítés, termékfejlesztés” szolgáltatásunkból kiderül.

Megosztom ezt a bejegyzést!

További népszerű bejegyzések

Elérhetőségeink:

Scroll to Top