Mi az az IT tanácsadás? Miért van rá szükség?

uzleti-tanacsadas - IT tanácsadás
[reading_time]
[reading_time]

Kocsis Dávid, a Key Result Services Kft. senior tanácsadója most elmondja hogyan is kell elképzelni az IT tanácsadást.

Miért van szükség IT tanácsadásra?

Ma már természetesnek vesszük, hogy van áram, van internet. Az informatikai eszközök a napi életünk részévé váltak. Nemcsak a munkában, a magánéletünkben is használjuk ezeket. Az IT (information technology), információs technológia a számítógépek használatát, az adatok vagy információk tárolását, visszakeresését, továbbítását jelenti üzleti szinten nézve. Egy cégnek szüksége van IT-re a hatékony működéshez. Nemcsak az eszközökre, a folyamataik mérésére is. Például, ha valaki marketing eszközöket használ, reklámozza magát, jó, ha vissza tudja mérni, milyen eredménnyel teszi ezt.

Az IT tanácsadás egy horizontális munka, nem szakmaspecifikus. Értem ezalatt, hogy a szervezet egészét lefedi, a már említett marketing területen túl a backoffice támogatását is, és minden mást, ami az adott cég tevékenységébe beletartozik.

Mit fed le egy IT tanácsadás?

A mi célunk, hogy az alapvető folyamatokat tudjuk támogatni az IT segítségével. Felmérjük és megtervezzük, milyen munkaeszközöket érdemes használni hardware-ben, milyen üzletviteli-, irodai software-ket, ezekhez kapcsolt szolgáltatásokat vegyenek igénybe. Figyelembe vesszük a rövid-, közép- és hosszútávú célokat, ezekhez mérten javaslunk bármit. Összesítjük, mi mennyibe kerülne, megbecsüljük, mikorra térülhet meg a befektetése, TCO-t (Total Cost of Ownership) is számolunk.

Hogyan néz ki egy IT tanácsadás?

Az IT tanácsadás meglepő módon nem az informatikával kezdődik. Leülünk az ügyféllel, meghallgatjuk az igényét. Például, ha költséget akar csökkenteni a jelenlegi IT eszközein, akkor e mentén megyünk tovább. De ha időt akar megspórolni egy-egy folyamaton – új alkalmazott felvételekor, pénzügyi kontrollingon – ha visszamérést, vezetői döntéstámogatási rendszert szeretne bevezetni, vagy,ha nem tudja, mit akar-, esetleg mindenből egy kicsit, akkor is így tudjuk azonosítani, hogy mire van szükség. Az igényfelmérést követően felmérjük és lerajzoljuk a meghatározott folyamatokat, ahol IT beavatkozásra lehet szükség. Ezt a kulcsfelhasználók meginterjúvolásával tesszük.

Megkérdezzük a pénzügyet, a HR-t, a könyvelést, a beszerzést és a többi egységet arról, hogy napi szinten mit csinálnak, milyen rendszereket használnak, meg még sok minden másról. A folyamatok felmérése után egyeztetünk az ügyféllel, hogy rendben vannak-e a leírtak, haladhatunk-e tovább. Ezt követően jön a képbe az IT. Megnézzük, hogy milyen informatikai támogató eszközeik vannak most, azokat érdemes-e, szükséges-e kiváltani az elején megfogalmazott célok teljesítése érdekében. Erre végzünk egy költségszámítást, amit szintén átbeszélünk az ügyféllel.

A munkánkkal megteremtjük a cégek számára a hatékonyságuk növelésének a lehetőségét. Ezzel lényegében az üzletmenetét, az üzletvitelét fejlesztjük.

Mi következik ez után?

Vannak olyan tanácsadók, akik ezen a ponton megállnak. Adnak egy céglistát, akik képesek megcsinálni a javasolt változtatásokat, és ennyi, az ő munkájuk ezzel véget ért. De persze ha az ügyfél azt kéri, akkor mi is tudunk céglistát adni a megvalósításhoz.

A Key Result Services szolgáltatásairól itt olvashat részletesebben.

Az interjút készítette Hetes Réka.

Kiemelt kép: Canva.com

Megosztom ezt a bejegyzést!

További népszerű bejegyzések

Elérhetőségeink:

Scroll to Top