A sikeres üzletmenet fejlesztés kulcslépései

KeyResultServices- A sikeres Üzletmenet fejlesztés kulcslépései
[reading_time]
[reading_time]

Minden vállalkozó álma, hogy sikeres legyen abban, amit csinál. De sajnos a sikerhez nem létezik egy tökéletes trükk, vannak bizonyos kritikus tényezők, amik megalapozhatnak vagy megtörhetnek egy álmot. Viszont mi hiszünk a jó ötletekben, ezért összeírtuk mik azok a kulcslépések, amiket nem érdemes kihagyni vagy felszínesen kezelni az üzletmenet fejlesztés során.

Az üzletmenet fejlesztés alappilére: a felmérés

Ha tanácsadóval, ha cégen belüli erőforrássokkal vág is bele az üzletmenet fejlesztésbe, ne hagyja ki az aktuális állapot pontos felmérését. Összeírtunk pár támpontot:

  1. Üljenek össze és fogalmazzák meg a cégre vonatkozó rövid, közép és hosszútávú célokat, hogy mit várnak el az üzletmenet fejlesztésébe beletett munkától.
  2. Fogalmazzák meg az aktuális üzleti folyamatokat.
  3. Írják össze milyen rendszerek vannak jelenleg a cégben, a jellemzőiket és hogy hogyan használják azokat.
  4. Detektálják és gyűjtsék össze a szervezetre jellemző döntési mechanizmusokat, milyen döntéstámogatási folyamatok vannak.
  5. Hogyan gazdálkodnak az erőforrásaikkal.
  6. A digitális világban már külön hangsúlyt kell fektetni az adatokra is. Fontos detektálni hol keletkeznek, hogyan hasznosulnak.

Csekklista a sikeres üzletmenet fejlesztéshez

  1. Felmérendő üzleti folyamatok, szolgáltatások:
  • vállalaton belüli kommunikációs csatornák: mindennapos használatban lévő levelező és chat programok stb.
  • adatmegosztó programok
  • HR folyamatok
  • pénzügyi folyamatok, rendszerek (riportolás, elszámolások, számviteli és kontrolling folyamatok)
  • értékesítési folyamatok
  • adatvédelem

2. Irodai szolgáltatások és rendszerek:

  • irodai szoftverek, levelező rendszerek és chat programok
  • adatbázisok
  • back office – támogató rendszerek
  • IT biztonsági rendszerek
  • riportolási rendszerek
  • minden olyan rendszer, mely adatot használ fel, és abból felhasználható információ állítható elő

3. Felmérendő informatikai rendszerek:

  • IT eszközök, belső használatú és mobil eszközök
  • szoftverpark (szoftverek, licencek vizsgálata, garancia)
  • hálózati eszközök
  • (egyéb eszközök, pl.: nyomtató, munkát támogató eszközök, tv-k, konferencia központ)

4. Csoportok, akikkel egyeztetni szükséges:

  • Felsővezetői egyeztetés
  • Középvezetők és fő beosztottak munkafolyamatainak megismerése
  • IT csoport
  • kulcsfelhasználók a funkcionális területeken

Ami nem maradhat el: a fejlesztési terv

Legyen szó folyamat-, üzlet-, informatikai fejlesztésről, kell egy részletes terv, ami segít mederben tartani a projektet. A terv gerincét az első lépésben összeírt célok és elvárások adják. Ezek megoldásához kell eszközöket gyűjteni, határidőket rendelni.

Tipp: a felmérés során felmerült megoldandó problémák, feladatok alapján felrajzolható egy problématérkép, mely segítségével megállapíthatóak a szükséges beavatkozási pontok.

Trükk: ne maradjon ki a tervből a kapacitás ellenőrzés, mely megmutatja, hogy az adott rendszernek mekkora a szabad erőforrása. Ezen felül az is láthatóvá válik, mekkora az a fejlesztés/átalakítás/bővítés, ami a napi munkamenet akadályozása nélkül is véghez vihető.

Tipp: támogatással most akár ingyen is fejlesztheti vállalkozása üzletmenetét

Elindult egy projekt, aminek a célja, hogy elérje és támogassa a hazai kis-, és középvállalkozásokat, valamint a közszféra szereplőit digitális érettségünk növelésében. A DATA-EDIH projekt egy az Európai Unió és Magyarország Kormánya társfinanszírozásában megvalósuló támogatás. A részvétel térítésmentes, mivel a tanácsadások és képzések során felmerült költségek a vállalkozások „de minimis” vagy innovációs keretére elszámolhatók – bővebben itt írtunk a DATA-EDIH projektről és a Key Result Services szerepéről.

Persze egy üzletmenet fejlesztési projekt lényegesen összetettebb, minthogy azt le lehetne írni egy cikkben, de ha a fentiekre odafigyel, és megvan a világos jövőkép és stratégia, előtérbe helyezi az ügyfelek, elfogadja, hogy innováció és az alkalmazkodóképesség nélkül nem megy sokkal nagyobb eséllyel indul. Ha megvan a cégben a működési kiválóságra való törekvés igénye elérhetik céljaikat és teljes mértékben kiaknázhatják lehetőségeiket.

Ha fejlesztené üzletét, de nem tudja hogyan álljon neki kérje ingyenes konzultációnkat.

Megosztom ezt a bejegyzést!

További népszerű bejegyzések

Elérhetőségeink:

Scroll to Top