Az AI térhódítása az üzleti világban, már KKV szinten is akár

KeyResultServices AI és KKV
[reading_time]
[reading_time]

Egyre több megkeresést kapunk azzal kapcsolatban, hogy AI azaz mesterséges intelligencia alapú rendszer bevezetésére adjunk tanácsot. Ezt a hullámot csak felerősítette az Open AI napokban tett bejelentése. Van is már pár ötletünk hogyan lehet hatékonyan kihasználni az új technológiát. E mellett fontosnak tartjuk bemutatni, hogyan is használható fel a mesterséges intelligencia az üzleti élteben, akár már KKV szinten is.

GPT-4o, az új AI barátunk

Nem túlzás azt állítani, hogy a ChatGPT forradalmat indított, hiszen a világ 26. leglátogatottabb weboldala, és több mint 100 millió felhasználója van. Elképesztő lendületet kapott mindössze három hónap alatt.

Mindössze 5 nap alatt elérte az 1 millió felhasználót az AI-nak számító ChatGPT, ezzel új rekordot állítva az internet világában

Az Open AI csapata hétfőn mutatta be új fejlesztését, a GPT-4o-t. Mira Murati, az Open AI technológiai vezetője elmondta, hogy a jelenleg elérhető GPT-4 Turbo-nál sokkal gyorsabb az új modell. E mellett minden bemeneti szinten javulni tudott az elődjéhez képest.

A legfontosabb változás az, hogy a hangalapú bevitel, ahol eddig három modell dolgozott együtt (egy ami leiratozott, egy ami értelmezett és válaszolt, és egy, ami ezt felolvasta), a GPT-4o-ban natívan megy. Azaz valós időben, késleltetés nélkül tud kommunikálni a szoftver a kamerakép, az írott szöveg és az élő beszéd szintjén is. Hogy mire képes, azt ebben a videóban mutatják be. De mit jelent ez az üzleti életben?

Mesterséges intelligenca az üzlet szolgálatában

A mesterséges intelligencia sokféleképpen használható akár vállalkozások szintjén is. Legtöbbször az értékesítés és a hatékonyság növelésére vetik be. Az MI és a gépi tanulás innovatív módszereket biztosít a vállalatok az üzleti teljesítmény javítására.

A GPT-4o főleg az ügyfélélményt lesz képes javítani, akár egy egyszerű chatbottal, azoknál a cégeknél, akik bevezetik. Ugyan akkor az adminisztratív munkát is képes felgyorsítani, például egy hosszú meetingből vagy akár egy konferenciáról a felvételek alapján szinte azonnal tud memot írni. Ez korábban egy ember számára több órányi munkát is jelentett. De nem csak ez az egy AI megoldás létezik.

A mesterséges intelligencia főbb üzleti előnyei

  • Hatékonyság növelés, például folyamatautomatizálással.
  • Ügyfélélmény javítása, az ügyfélszolgálati terhek csökkentése.
  • Vásárlói visszajelzések gyűjtése, kiértékelése a döntéshozatal támogatására.
  • Stratégiakészítés.
  • Tartalomgyártás és minőségi javítása.

Az AI használata akár már KKV szinten

A mesterséges intelligencia használata az üzleti életben lassan megkerülhetetlen feladat lesz. Ahhoz, hogy valóban profitot jelentsen néhány dologra érdemes odafigyelni.

  • Tájékozódás: némi utánajárást mindenképpen érdemes belefektetni, feltérképezni milyen rendszerek vannak, hol érdemes a vállalkozásunkba beépíteni, de persze erre a munkára egy tanácsadó is felkérhető.
  • Dobozos megoldások: a kutatás során rengeteg előre összerakott rendszer is felbukkan majd, ezek előnye, hogy olcsók és azonnal bevethetők. Viszont keretek közé korlátozottak.
  • AI alkalmazása: amint megvan a terület, amire használnánk a mesterséges intelligenciát és a megfelelő szoftver is, időt kell hagyni a feltanítására és az új folyamat rutinszerűvé válására. De amint beállt az új rendszer már csak az előnyeit kell jól kihasználni.
  • Kiértékelés: hogy mennyire is vált be az újítás, azt a számok fogják kézzelfoghatóan megmutatni. Jobb nem magára hagyni a technológiát, hanem folyamatosan monitorozni a működését, tovább finomítani a beállításain, hogy még hatékonyabb legyen.

Az AI-ban rejlő lehetőségek száma már most ezernyi és a technológia folyamatos fejlődése csak még több megoldást fog hozni. Ezért érdemes naprakész maradni a témában.

Támogatással most akár ingyen is fejlesztheti vállalkozását

Elindult egy projekt, aminek a célja, hogy elérje és támogassa a hazai kis-, és középvállalkozásokat, valamint a közszféra szereplőit digitális érettségünk növelésében. A DATA-EDIH projekt egy az Európai Unió és Magyarország Kormánya társfinanszírozásában megvalósuló támogatás. A részvétel térítésmentes, mivel a tanácsadások és képzések során felmerült költségek a vállalkozások „de minimis” vagy innovációs keretére elszámolhatók – bővebben itt írtunk a DATA-EDIH projektről és a Key Result Services szerepéről.

Ha fejlesztené üzletét, de nem tudja hogyan álljon neki kérje ingyenes konzultációnkat.

Megosztom ezt a bejegyzést!

További népszerű bejegyzések

Elérhetőségeink:

Scroll to Top