Hogyan épül fel egy vezetői döntéstámogatás javítására irányuló tanácsadás?

KeyResultServices-Vezetői döntéstámogatás kialakítása
[reading_time]
[reading_time]

Cégvezetőként nap, mint nap döntéseket kell hozni a kapott és az elérhető információkra támaszkodva. Azonban van az a helyzet, amikor úgy érezzük, hogy amit kaptunk nem elég a megfelelő döntés meghozásához. Ezen érzés elkerülésére megoldást jelenthet a digitalizáció növelése, néhány új, adatokra és a vezetői döntéstámogatás javítására szolgáló program beszerzése. De melyik is legyen? Ezt hivatott segíteni eldönteni egy vezetői döntéstámogatás javítására irányuló tanácsadás.

A vezetői döntéstámogatási tanácsadás folyamata

A közös munka a felmérési fázissal kezdődik, melyben a tanácsadó megismeri az adott céget, folyamataikat, használatban lévő rendszereiket. Ezután a tanácsadó és a megrendelő közösen határozzák meg az elérni kívánt célokat, és azokat az indikátorokat, amelyek mentén a bevezetési folyamat végén mérni lehet a sikerességet. Majd a tanácsadó dolgozik: megoldási javaslatokat dolgoz ki. Az ügyfél a különböző ajánlatok közül választ és kezdődhet a bevezetési folyamat, amiben a tanácsadó is részt vesz. Javaslatokat tesz, ellenőrzéseket végez, melyekkel kimutatható a bevezetés utáni eredmény a kiindulási állapothoz képest.

Tanácsadás lépésről lépésre

A sikeres tanácsadás szempontjából kulcsfontosságú a kölcsönös bizalom az ügyfél és a tanácsadó között, valamint a kellő nyitottság. Ugyanis a tanácsadónak fel kell tudnia mérni az adott vállalat folyamatait, meg kell értse azokat. Csak ezután tud olyan fejlesztési tervet letenni az asztalra, ami működni is fog.

Általánosságban nézve a következő módon zajlik egy vezetői döntéstámogatás javítására irányuló tanácsadás:

1. A szervezet megismerése

  • vállalat felépítése és vállalati hierarchia megismerése,
  • döntési szintek maghatározása,
  • felhasználók és jogosultságaik,
  • kommunikációs csatornák (mindennapos használatba lévő kommunikációs csatornák megismerése),
  • pénzügyi és számviteli folyamatok, beleértve a szerződés kezelések mentét is,
  • HR folyamatok (be- és kiléptetés, szerződés kezelés stb.),
  • értékesítési folyamatok, ha vannak,
  • az adminisztratív munkák elvégzéséhez szükséges folyamatok, mint pl. a nyomtatás, szkennelés folyamatainak megismerése.

2. A használt informatikai rendszerek, szolgáltatások felmérése

A folyamatokat kiszolgáló, aktuálisan használatban lévő informatikai rendszerek, szolgáltatások, felmérése következik.

  • irodai szolgáltatások (irodai szoftverek, levelező rendszerek),
  • back office-t támogató rendszerek,
  • ügyviteli rendszerek,
  • ticketing rendszerek stb.

3. A projekt célok meghatározása

Amikor már minden információt beszerzett a tanácsadó, amire szüksége volt a cég vezetésével közösen meghatározzák az elérni kívánt célokat, melyek a vállalkozás további fejlődését támogatják, elősegítik a vezetői döntések sikeresebb és gyorsabb, megalapozottabb véghezvitelét, miközben a dolgozói elégedettséget is növelni tudják.

Minden változás befektetéssel jár, amivel egy jó tanácsadó tisztában van, így több szintű, modulárisan felépített módosítási javaslatot ad és a kiválasztott elemek bevezetésének támogatásában is részt vesz, melyhez fejlesztési tervet készít.

4. Fejlesztési terv összeállítása

A javaslatok célja, hogy a vezetői döntéstámogatási rendszer bevezetésre kerüljön, és minél hatékonyabban szolgálja a cég érdekeit. A felmérés után, az előzetesen egyeztetett célok mentén elkészül a fejlesztési/megvalósítási terv, mely egy modulárisan felépített, a mindennapi munka fontosságát szem előtt tartó kivitelezést vázol.

Mindennemű módosítás vagy fejlesztés a kulcsfelhasználók bevonásával történik, őket nem akadályozva a munkavégzés folytonosságában.

Az új rendszer használata során keletkezett adatok tudatos felhasználása a cél. Ezáltal mérhetőséget, tervezhetőséget biztosít, mely alapján a megfelelő döntéseket lehet meghozni az üzletmenet során.

Az adatok gyűjtése révén, az elérni kívánt növekedés kézzelfoghatóbbá, vizualizálhatóvá válik, s ezek a változások számokkal alátámasztva is kimutathatóak lesznek.

5. A projekt dokumentálása

Zárásként a tanácsadó elvégzi a dokumentációs feladatait. Minden olyan folyamat vagy szolgáltatás, mely változtatásra került, a fejlesztési dokumentáció részét képezi, legyen szó akár leírásról, akár garanciáról, licence-ről.

Támogatással most akár ingyen is fejlesztheti vállalkozását

Elindult egy projekt, aminek a célja, hogy elérje és támogassa a hazai kis-, és középvállalkozásokat, valamint a közszféra szereplőit digitális érettségünk növelésében. A DATA-EDIH projekt egy az Európai Unió és Magyarország Kormánya társfinanszírozásában megvalósuló támogatás. A részvétel térítésmentes, mivel a tanácsadások és képzések során felmerült költségek a vállalkozások „de minimis” vagy innovációs keretére elszámolhatók – bővebben itt írtunk a DATA-EDIH projektről és a Key Result Services szerepéről.

A DATA-EDIH program honlapja itt érhető el.

Gyakran szembesülünk azzal, hogy a cégvezetőknek rossz tapasztalatuk van a tanácsadókkal. Kapnak egy tanulmányt, de úgy érzik valós támogatást nem. Mi, amit ajánlunk azt be is tudjuk vezetni, és meg is tesszük.

Jelentkezzen és kérje ingyenes konzultációnkat.

Megosztom ezt a bejegyzést!

További népszerű bejegyzések

Elérhetőségeink:

Scroll to Top