Cégvezetőként nap, mint nap döntéseket kell hozni a kapott és az elérhető információkra támaszkodva. Azonban van az a helyzet, amikor úgy érezzük, hogy amit kaptunk nem elég a megfelelő döntés meghozásához. Ezen érzés elkerülésére megoldást jelenthet a digitalizáció növelése, néhány új, adatokra és a vezetői döntéstámogatás javítására szolgáló program beszerzése. De melyik is legyen? Ezt hivatott segíteni eldönteni egy vezetői döntéstámogatás javítására irányuló tanácsadás.
A vezetői döntéstámogatási tanácsadás folyamata
A közös munka a felmérési fázissal kezdődik, melyben a tanácsadó megismeri az adott céget, folyamataikat, használatban lévő rendszereiket. Ezután a tanácsadó és a megrendelő közösen határozzák meg az elérni kívánt célokat, és azokat az indikátorokat, amelyek mentén a bevezetési folyamat végén mérni lehet a sikerességet. Majd a tanácsadó dolgozik: megoldási javaslatokat dolgoz ki. Az ügyfél a különböző ajánlatok közül választ és kezdődhet a bevezetési folyamat, amiben a tanácsadó is részt vesz. Javaslatokat tesz, ellenőrzéseket végez, melyekkel kimutatható a bevezetés utáni eredmény a kiindulási állapothoz képest.
Tanácsadás lépésről lépésre
A sikeres tanácsadás szempontjából kulcsfontosságú a kölcsönös bizalom az ügyfél és a tanácsadó között, valamint a kellő nyitottság. Ugyanis a tanácsadónak fel kell tudnia mérni az adott vállalat folyamatait, meg kell értse azokat. Csak ezután tud olyan fejlesztési tervet letenni az asztalra, ami működni is fog.
Általánosságban nézve a következő módon zajlik egy vezetői döntéstámogatás javítására irányuló tanácsadás:
1. A szervezet megismerése
- vállalat felépítése és vállalati hierarchia megismerése,
- döntési szintek maghatározása,
- felhasználók és jogosultságaik,
- kommunikációs csatornák (mindennapos használatba lévő kommunikációs csatornák megismerése),
- pénzügyi és számviteli folyamatok, beleértve a szerződés kezelések mentét is,
- HR folyamatok (be- és kiléptetés, szerződés kezelés stb.),
- értékesítési folyamatok, ha vannak,
- az adminisztratív munkák elvégzéséhez szükséges folyamatok, mint pl. a nyomtatás, szkennelés folyamatainak megismerése.
2. A használt informatikai rendszerek, szolgáltatások felmérése
A folyamatokat kiszolgáló, aktuálisan használatban lévő informatikai rendszerek, szolgáltatások, felmérése következik.
- irodai szolgáltatások (irodai szoftverek, levelező rendszerek),
- back office-t támogató rendszerek,
- ügyviteli rendszerek,
- ticketing rendszerek stb.
3. A projekt célok meghatározása
Amikor már minden információt beszerzett a tanácsadó, amire szüksége volt a cég vezetésével közösen meghatározzák az elérni kívánt célokat, melyek a vállalkozás további fejlődését támogatják, elősegítik a vezetői döntések sikeresebb és gyorsabb, megalapozottabb véghezvitelét, miközben a dolgozói elégedettséget is növelni tudják.
Minden változás befektetéssel jár, amivel egy jó tanácsadó tisztában van, így több szintű, modulárisan felépített módosítási javaslatot ad és a kiválasztott elemek bevezetésének támogatásában is részt vesz, melyhez fejlesztési tervet készít.
4. Fejlesztési terv összeállítása
A javaslatok célja, hogy a vezetői döntéstámogatási rendszer bevezetésre kerüljön, és minél hatékonyabban szolgálja a cég érdekeit. A felmérés után, az előzetesen egyeztetett célok mentén elkészül a fejlesztési/megvalósítási terv, mely egy modulárisan felépített, a mindennapi munka fontosságát szem előtt tartó kivitelezést vázol.
Mindennemű módosítás vagy fejlesztés a kulcsfelhasználók bevonásával történik, őket nem akadályozva a munkavégzés folytonosságában.
Az új rendszer használata során keletkezett adatok tudatos felhasználása a cél. Ezáltal mérhetőséget, tervezhetőséget biztosít, mely alapján a megfelelő döntéseket lehet meghozni az üzletmenet során.
Az adatok gyűjtése révén, az elérni kívánt növekedés kézzelfoghatóbbá, vizualizálhatóvá válik, s ezek a változások számokkal alátámasztva is kimutathatóak lesznek.
5. A projekt dokumentálása
Zárásként a tanácsadó elvégzi a dokumentációs feladatait. Minden olyan folyamat vagy szolgáltatás, mely változtatásra került, a fejlesztési dokumentáció részét képezi, legyen szó akár leírásról, akár garanciáról, licence-ről.
Támogatással most akár ingyen is fejlesztheti vállalkozását
Elindult egy projekt, aminek a célja, hogy elérje és támogassa a hazai kis-, és középvállalkozásokat, valamint a közszféra szereplőit digitális érettségünk növelésében. A DATA-EDIH projekt egy az Európai Unió és Magyarország Kormánya társfinanszírozásában megvalósuló támogatás. A részvétel térítésmentes, mivel a tanácsadások és képzések során felmerült költségek a vállalkozások „de minimis” vagy innovációs keretére elszámolhatók – bővebben itt írtunk a DATA-EDIH projektről és a Key Result Services szerepéről.
A DATA-EDIH program honlapja itt érhető el.
Gyakran szembesülünk azzal, hogy a cégvezetőknek rossz tapasztalatuk van a tanácsadókkal. Kapnak egy tanulmányt, de úgy érzik valós támogatást nem. Mi, amit ajánlunk azt be is tudjuk vezetni, és meg is tesszük.
Jelentkezzen és kérje ingyenes konzultációnkat.